Min söta lilla systerdotter fyllde ett år i helgen och klart att hon måste ha sig en liten virkad docka!!! Tyvärr så hann jag inte klart i tid, den blev färdig kvällen efter att vi firat henne.
Jag har utgått från mönstret på prinsessan i boken välkommen till virkligheten av Annika Messing. En riktigt bra bok att ha i gömmorna!!! Men gjort lite egna ändringar. Jag har använt garnet Nova från järbo garn och virknål nr 2. Håret är gjort av ett nystan Carolina som jag hittade i mina gömmor. Hoppas hon ska gilla henne 💓 Har fått kommentarer om att det fattas nåt att det borde vara lite blommor och kronor och sådant, men det har jag med flit valt bort. Gillar inte när det blir för mycket lullull!!! Å så vill jag ha då lite som möjligt som kan lossna då det är en liten tjej som ska ha dockan.

Instagram: @virrkpannan





1 kommentarer

Ida

27 Aug 2015 11:43

Jag tycker den är helt perfekt! 👌🏼 kronor och blommor kan man sätta dit om man misslyckats med virkningen och vill dölja det 😂

Kommentera

Publiceras ej