En beställning till en syskonvagn. Ugglesnuttis, och två ugglemobiler i svart, grått och vitt. Snuttisen är virkad i bomullsgarnet nova från järbo garn och mobilerna är virkade i bomullsgarnet catona som finns att köpa hos favoritgarner.se Tanken är att jag ska lägga ut mönster senare. Det finns ett ugglemönster på bloggen, anpassat för ett tjockare bomullsgarn (soft cotton från järbo garn) men då den nya varianten soft cotton är tjockare och har sämre kvalitet än det gamla har jag slutat använda det. Det har blivit jättebökigt att virka med. Nu använder jag mest bomullsgarnet catona som är mycket tunnare. Till snuttisar använder jag fortfarande järbos nova eller ett ekologiskt bomullsgarn som heter alba. Jag har gjort ett nytt ugglemönster anpassat till det tunnare garnet. Ska dela med mig av det när jag kommer hem från semestern.

6 kommentarer

Anonym

05 Aug 2016 20:02

Hejsan när kommer mönstret i cantona?

Anonym

05 Aug 2016 20:02

Hejsan när kommer mönstret i cantona?

Svar: Hej! Håller på och skriver på det. Snart så 😉
Titti Stenke

Anonym

05 Aug 2016 20:27

Hejsan ja skulle gärna vilja ta del av ditt mönster till ugglorna i de mindre garnet. Mvh Jenny

Svar: Hej! Jåller på och skriver på det. dnart så 😉
Titti Stenke

Elin.akeson@

07 Aug 2016 12:51

Hejsan ! Tar du beställningar och säljer sånna här ? Dem är helt fantastiska ! Speciellt snuttisen och mobilen! Skulle vilja ha likadan fast i andra färger! Är helt o-händig själv men oj vad detta precis är vad jag letar efter 🙈

Svar: Hej! För tillfället har jag fått stoppa beställningsvirkningen. Hinner helt enkelt inte med då jag fått en del andra uppdrag. Hälsningar Titti
Titti Stenke

Anonym

19 Oct 2016 16:38

Hej. Är det fortfarande stopp på beställning av ugglorna till barnvagsmobilen?
Med vänlig hälsning, Louise

Svar: Hej! Ja tyvärr. Kommer inte att ta några fler beställningar. Men mönster till ugglorna finns här på bloggen om man känner någon som kan virka!
Titti Stenke

Madde

17 Jul 2017 18:04

Hej undrar var man hittar ditt mönster på uggle snuttefilten :)

Svar: Hej. Ikväll kan du hitta den på min nya blogg www.virrkpannan.wordpress.com
Titti Stenke

Kommentera

Publiceras ej