Igår kväll kom denna snutte till världen! Kvällarna när barnen är nattade är min virkstund. Det blir nästan lite väl sena kvällar ibland... Bara ett varv till... eller ett till... ok, sista baaara ett varv till... och så håller det på. Efter ett tag är det ju nästan färdigt och då kan man ju omöjligt lägga ifrån sig arbetet!!! Då är det bara till att göra klart! Den här snutten har jag velat virka ända sedan jag tog mina första stapplande virkmaskor och nu har jag äntligen kommit till skott. Det är inte mitt mönster utan finns att hämta på en annan blogg, här. Jag har inte riktigt följt mönstret utan behövt göra några ändringar. Jag ville virka filten i garnet nova som är mycket tunnare än muskat som används i orginalmönstret. Jag använde virknål nr 4 till filten och nr 2 till de andra delarna. Smådelarna fäster jag alltid med så mycket tråd som det bara går... minst en halvmeter, syr fram och tillbaka, fram och tillbaka, upp och ner och alltid ett par dolda knutar. Det ska inte GÅ att få loss någonting hur mycket man än försöker!!! Barnsäkerhet...
 
 
 
Önskar er alla en trevlig eftermiddag! Virka lugnt!!!

4 kommentarer

Sofia Karolina Flink

13 Mar 2016 22:53

Åh så söt! Sådana vill jag också kunna virka, men har precis virkat mina första stapplande maskor så jag har nog en hel del övande framför mig innan det kan bli aktuellt!

Sofia Karolina Flink

13 Mar 2016 23:33

Åh så söt! Sådana vill jag också kunna virka, men har precis virkat mina första stapplande maskor så jag har nog en hel del övande framför mig innan det kan bli aktuellt!

Erika Boberg

09 Jun 2016 21:00

Hej
Den är så söt!
Skulle så gärna vilja göra en likadan, är det så man kan få veta var man kan få mönstret eller om du kan/vill ge vidare det.

Charlie

03 Nov 2016 18:14

Superfin, men klart beroendeframkallande!
Bara. Ett. Varv. Till......=)

Kommentera

Publiceras ej