Den här lilla babyfilten var från början tänkt att bli en stor filt till vardagsrummet i tre nyanser rosa, turkos, grå och ljusblå. Men hur jag än fogade samman rutorna så blev jag inte nöjd. Det slutade med att rutorna blev liggande i garderoben i drygt ett års tid. Efter att ha virkat så många ugglemobiler kände jag en kväll att jag behövde en mjukare virkning att varva med ett tag. De rosa rutorna fick följa med på husvagnssemester till västkusten och blev till en liten babyfilt. Sedan kommer de blå -turkos rutorna också få bli en liten babyfilt. Då har jag presenterna redo om någon i min omgivning bestämmer sig för att skaffa sig en liten bebis 😉😉😉 Mönstret har jag snokat upp via pinterest, den outtömliga inspirationskällan!!! Här kommer den länken:http://www.craftpassion.com/2014/05/crochet-sunburst-granny-square-blanket.html

Kommentera

Publiceras ej