Satt uppe aningen för sent igår. Improviserade lite med mitt nya soft cotton-garn som var för tjockt och klumpigt att virka ugglor av... Istället fick det bli ett överdrag till ikea-pallen på balkongen. Gillar mandalas, och det är så kul att inprovisera fram mandalamönster... Finns så mycket vackert när jag googlar på mandalas, den ena vackrare än den andra och så otroligt avancerade mönster. Men det är bara att öva!!!! Den här har jag virkat, repat, virkat, repat osv... tills jag kände mig nöjd. Jag ska försöka skriva ner ett mönster om någon skulle vara intresserad.

6 kommentarer

Anonym

10 Aug 2016 18:04

Jättefin. Tar gärna emot mönster. 😊

Frida - Vita Villan

11 Aug 2016 10:07

Så fint det blev!

Gunbritt

11 Aug 2016 14:00

Sååå fin och jag tar jättegärna emot mönster på den. Älskar också mandalas men är dålig på att själv hitta på mönster och blir därför så glad när andra gör det och delar med sig. Tack.

Birgitta Sander

17 Aug 2016 09:59

Har precis en sådan pall och vill gärna virka överdraget. Så fina färger!

Lisbeth Ohlsson

18 Nov 2016 20:41

Hejsan ! vilket jättesnyggt överdrag till ikeapall.
köper gärna mönster av dig om du har !

Svar: Hej! Jag håller på att avsluta mina sista beställningar och sedan har jag tänkt fokusera på mönsterskapande och skippa beställningsvirkningen. Det första jag ska göra är detta mönster. Har tyvärr inte hunnit än.
Titti Stenke

Veronica Lönnholm

27 Aug 2017 13:37

Hej. Skulle så gärna vilja köpa mönstret till pallen. 😊

Mvh
Veronica

Svar: Finns inte färdigt tyvärr. Håll utkik på nya bloggen. www.virrkpannan.wordpress.com
Titti Stenke

Kommentera

Publiceras ej