Att man kan bli så lycklig av garn!!! Känslan av att gå in i ett rum fullt av garner från golv till tak i olika färger, nyanser, tjocklekar och material. Lurvigt garn, glansigt garn, supermjukt garn melerat garn... underbara garn!!! Som ett barn i en gigantisk godisaffär!!! Drömmen av alla drömmar! Jag är en garnoholic. Jag äger mer garn än jag skulle kunna förbruka på väääldig vääääldigt lång tid... och kan jag låta bli att köpa nytt garn? Nej, det går inte!  Då och då bestämmer jag mig för att nu får det vara nog, nu ska jag använda det jag har innan jag köper något nytt!!! Ja det brukar inte dröja länge förrän jag kommer hem med en påse mjukt underbart måste bara ha-garn... Mina favoritgarner? Just nu gillar jag albas elologiska bomullsgarn... så härligt och underbart mjukt!

 

En annan favorit är järbos nomullsgarn nova. Mjukt och finfint att virka bebisgrejor av!



Om vi fortsätter med järbo garn så använder jag flitigt deras tjockare bomullsgarn soft cotton. Perfekt till leksaker, väskor, grytlappar och figurer bland annat! Håller formen fint och tål tvätt och tuffa tag!





Ett annat garn är ju bomullsgarn 8/4 på härvor som jag beställer från vartofta garn. Dukar, väskor och andra inredninssaker brukar det bli av det!


Ett garn som absolut inte får glömmas bort är viking björk! Ett fantastiskt mjukt garn i bomull och merinoull som till och med min kräsna dotter som hatar stickat kan stå ut med!


Finns ju även många många fler! Är inne i en period av att testa nytt, så garnuppdateringar kommer framöver!!!!




1 kommentarer

Sofia Karolina Flink

13 Mar 2016 23:28

När man kan göra så mycket fint av garn så tycker jag att man kan unna sig att köpa massor!

Kommentera

Publiceras ej