Mio blev så besviken här i lördags kväll när han insåg att väskan jag virkade på inte skulle bli till honom. Han satt och funderade ett tag, sedan gick han till en av garnkorgarna och valde både länge och väl och kom med famnen full med nystan som han lade i knät på mig. Snälla mamma kan du sy en väska till mig? Och mamma... blir den färdig i mojjon??? Vem kan motstå en sådan önskan av en gullig 3-åring? Varje kväll har han frågat; mamma är min väska färdig nån gång? och varje kväll har jag förklarat att det tar ett tag att virka en väska... I morse när han klev upp stod väskan färdig och väntade på honom. Han har burit runt på sin väska fylld av bilar heeeeela dagen! Vägrat att släppa den ens för en sekund. 😀



Här är väskan ännu bara ihopnålad men jag har inte fått låna den för fotografering efter färdigställandet! Bilar på ena sidan och en traktor på den andra.


och nej, det finns som vanligt inget mönster. Jag gillar att virka ur eget huvud. Det liksom växer fram undertiden jag virkar! Slutresulratet ser sällan ut så som jag tänkt mig från början, kommer på andra lösningar under vägens gång.



Väskan har ett svart blixtlås och är fodrad med ett turkost tyg från panduro. Blixtlåset sydde jag på maskin men fodret blir snyggast att sy i för hand tycker jag med dolda sömmar! Nu ska jag fortsätta på min egen väska 😉


4 kommentarer

Anonym

22 May 2016 22:27

Supersnyggt!!! Skulle gärna ha mönstret på bilarna o traktorerna. Vet en som skulle bli så glad.

Svar: Hej! De är virkade lite på känn så jag har tyvärr inte något mönster att dela med mig av. Men det är ju inte så svårt att få till utan mönster. Gör ett försök...
Titti

Frida - Vita Villan

24 May 2016 05:29

Gulligt av honom att vilja ha en egen väska. Den blev verkligen jättefin! Förstår att han inte vill släppa den.

Frida - Vita Villan

24 May 2016 05:29

Gulligt av honom att vilja ha en egen väska. Den blev verkligen jättefin! Förstår att han inte vill släppa den.

Svar: Tack ☺
Titti

Annie

04 Jul 2016 22:02

Åh så söt!!

Kommentera

Publiceras ej